Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

Ελληνικά πανεπιστήμια (2)

Στη σχολή υπήρχε ένας φυσικός που η φάτσα του ήταν σαν ένας κώλος με μουστάκι ο κύριος Κ.Γ.
(είπαμε τους βαριά ασθενείς με τα πλήρη στοιχεία τους και τους ελαφριά με τα αρχικά τους σαν τον ασθενή H.M.).Λοιπόν κάποιες μέρες στο τρίτο έτος έτυχε να είμαι άρρωστος με πυρετό… Την ίδια περίοδο θα ξεκινούσαν τα εργαστήρια της Φυσικής. Έπρεπε να μάθω πότε θα ξεκινούσαν για να ξέρω πότε να πάω και μιας και ήμουν άρρωστος και δεν μπορούσα να περάσω από εκεί, είπα να πάρω τηλέφωνο στο γραφείο του να τον ρωτήσω. Ο κώλος με το μουστάκι άρχισε να μου φωνάζει γιατί τον παίρνω τηλέφωνο στο γραφείο του για να τον ρωτήσω για τα εργαστήρια και απαίτησε να του δώσω το όνομα μου. Η αλήθεια είναι ότι με ψάρωσε και του το έδωσα, αφού δεν περίμενα τέτοια συμπεριφορά από κάποιον καθηγητή πανεπιστημίου παρά μόνο από ένα κώλο με μουστάκι. Φοβήθηκα εκείνη την ημέρα και αναγκάστηκα στην συνέχεια να πάω κατ’ ευθείαν μες στον πυρετό να του ζητήσω συγνώμη μόνο και μόνο επειδή τον πήρα τηλέφωνο για μια πληροφορία. Όταν βγήκα απ’ το γραφείο του έκλαιγα.

Θυμάμαι επίσης ότι ένα από τα δύο μαθήματα Φυσικής που είχαμε, δεν το είχα περάσει με την πρώτη. Είχα πάρει 3,5 στις εξετάσεις. Πήγα που λέτε στον βοηθό του κώλου με το μουστάκι για να μου εξηγήσει γιατί είχα πάρει 3,5. Αφού μου είπε τις βλακείες του με ρώτησε στο τέλος: "Πότε θα το ξαναδώσεις;" Του απάντησα "τον Ιούνιο". Αυτό ήταν μάθημα Φεβρουαρίου κανονικά, αλλά επειδή ήμουν επί πτυχίω φοιτητής τότε μπορούσα να το δώσω τον Ιούνιο μιας και επίσης χρωστούσα πολύ λίγα και μπορούσα να τα διαβάσω. Ο βοηθός του κώλου με το μουστάκι, αντί να με ενθαρρύνει μου απάντησε με ειρωνικό ύφος "Πιστεύεις ότι θα το περάσεις αν το ξαναδώσεις τόσο σύντομα;"

Βέβαια τα όσα σας λέω τώρα είναι πολύ λίγα μπροστά σε κάτι άλλο αδιανόητο που είχε πει ο κώλος με το μουστάκι… Είχαμε έναν συμφοιτητή με αναπηρία(νομίζω τυφλός ήταν το παιδί) και είχε πει το αδιανόητο "Μα καλά θα θέλατε να τον έχετε εσείς αυτόν συνάδελφο; Δυσκολευόμαστε να του δώσουμε πτυχίο μόνο και μόνο για αυτό τον λόγο…". Επειδή αυτή την ιστορία την έχω ακούσει από τρίτα άτομα και δεν ήμουν παρών στο περιστατικό θα ήθελα αν γίνεται κάποιος να το επιβεβαιώσει…

Είχα δει και άλλα στο παιδαγωγικό. Είχα ακούσει για παράδειγμα για έναν καθηγητή που είχε βάλει ταυτόχρονα την κόρη του και στο προπτυχιακό, και στο μεταπτυχιακό. Αυτό είναι νόμιμο αλλά είναι και ηθικόν κύριε Α.Π.; Ταυτόχρονα από ότι θυμάμαι την είχε να εργάζεται στο γραφείο του και της έδινε πρόσβαση ώστε να πραγματοποιεί διαλέξεις σε συνέδρια...

Γενικά πολλοί καθηγητές μας κοίταζαν λες και ήμασταν κατώτεροι τους... Ήταν απλησίαστοι και όταν τους ζητούσες μια διευκόλυνση, σε αγνοούσαν επιδεικτικά. Υπήρχαν βέβαια κι άλλοι τόσοι που ήταν μια χαρά συννενοήσιμοι.

Εντωμεταξύ στη γραμματεία… είχαν γραμματείς και φαρισαίους που αντί να σε εξυπηρετούν συνήθως τα έξυναν. Εκτός από αυτό όμως θυμάμαι που μια φορά πήγα να συμπληρώσω μια αίτηση και ακούμπησα στο γραφείο μιας εξ αυτών και άρχισε να μου φωνάζει η στρίγγλα «Όχι εδώ… Μην ακουμπάς πάνω στο γραφείο μου για να γράψεις την αίτηση.» lol Εντάξει πριν 10 χρόνια αυτά.

Πρόσφατα που τους επισκέφτηκα μου φάνηκαν μια χαρά οι άνθρωποι. Νομίζω πως η στρίγγλα έχει πάει σε άλλη υπηρεσία, έχει φύγει από εκεί.

Το θέμα βέβαια δεν είναι μόνο το παιδαγωγικό σε αυτό το άρθρο, αλλά με αφορμή όσα βίωσα εκεί να ανοίξουμε μια συζήτηση γενικότερα για την διαφθορά στα πανεπιστήμια. Γιατί εντάξει εδώ που τα λέμε το παιδαγωγικό δεν ήταν και Πάντειος…Θα τα δείτε αυτά σε επόμενο άρθρο μου, τα της Παντείου... Έχω ανακαλύψει ωραία φρικιαστικά πραγματάκια στο διαδίκτυο για την Πάντειο.

Σε αυτό το σημείο κλείνοντας με το Παιδαγωγικό θέλω να ευχαριστήσω την εξαιρετική καθηγήτρια κ. Ελένη Λεοντσίνη που μας έκανε το μάθημα "Προβλήματα Ηθικής Φιλοσοφίας", που όντας ταραγμένος από όσα είχε πει η άρρωστη η ξεκωλιάρα η Τζάνη με άκουσε με πολύ μεγάλη προσοχή και με ηρέμησε. Moυ είχε συμπαρασταθεί η κ.Λεοντσίνη και μου είχε πει θυμάμαι ότι αν γίνονταν αυτό σε πανεπιστήμιο άλλης ευρωπαϊκής χώρας θα υπήρχανε κυρώσεις στον καθηγητή που λέει τέτοια πράγματα μέσα στο μάθημα.

Eίχα και άλλους αξιοπρεπείς καθηγητές στο Παιδαγωγικό με τους οποίους είχα εξαιρετική συνεργασία ειδικά στα μαθήματα επιλογής όπου μπορείς να τους γνωρίσεις καλύτερα τους καθηγητές γιατί είμαστε πιο λίγοι εκεί οι φοιτητές όπως την κ. Βίκυ Πάτσιου την φιλόλογο, τον κ. Ρηγόπουλο τον θεολόγο, τον κ.Μενέλαο Γκίβαλο των κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, την κ. Πολυχρονοπούλου που έκανε τα μαθήματα της ειδικής αγωγής, τον κ.Παπαδάτο τον νευροεπιστήμονα, όπως και στο Λύκειο είχα και άλλους εξαιρετικούς καθηγητές όπως τον κ.Μαραγκουδάκη τον φυσικό, την κ.Τσαγκαράκη την φιλόλογο που πάντα με χαιρετάει στο δρόμο όταν με βλέπει αλλά δεν μπορώ να τα αναφέρω τώρα όλα αναλυτικά εδώ, πόσα ποια να γράψω και να θυμηθώ και εγώ και είναι που στέκομαι κυρίως στα σκοτεινά σημεία των υπάρξεών σας νεοέλληνες που μου έκαναν και μεγαλύτερη εντύπωση στην πορεία της ζωής μου για αυτό και τα θυμάμαι και καλύτερα.

Mπορείτε αν θέλετε να βγείτε και εσείς πάντως στα κανάλια, στο ραδιόφωνο και στο διαδίκτυο και να μιλήσετε για τους αρρώστους καθήγητές που συναντήσατε μέσα στα πανεπιστήμια!

Θέλω όμως να επισημάνω, πριν ανοίξουμε την όλη συζήτηση για τα πανεπιστήμια, σαν φωτεινό παράδειγμα το ΜΙΘΕ και το μεταπτυχιακό στο οποίο σπούδασα γιατί αυτοί οι άνθρωποι ήταν όλοι τους η μέρα με την νύχτα σε σχέση με το Παιδαγωγικό. Βρήκα για πρώτη φορά ανθρώπους αφοσιωμένους σε αυτό που κάνουν και στην επιστήμη τους, να δουλεύουν σκληρά και μεθοδικά και να λειτουργούν με απόλυτα αξιοκρατικό τρόπο.

Και όταν λέω αξιοκρατικό τρόπο το εννοώ! Θέλω να πω δηλαδή στο παιδαγωγικό έβλεπα ότι στα μεταπτυχιακά χμ... στα μεταπτυχιακά ας μην μιλήσω καλύτερα. Ενώ σε αυτό που βρίσκομαι τώρα θυμάμαι ότι όταν έδωσα πρώτη φορά για να περάσω, επειδή έβλεπα αυτά που έβλεπα στο παιδαγωγικό, είχα ψιλοαπελπιστεί και επειδή ήθελα πολύ να το κάνω αυτό το μεταπτυχιακό, είχα ζητήσει την βοήθεια από έναν καθηγητή του ΜΙΘΕ που ήταν γείτονας μας στην παλιά μου πολυκατοικία στο Ελληνικό... Η κ. Βοσνιάδου τον αγνόησε. Αυτό καθόλου δεν με πείραξε, ίσα ίσα χάρηκα που οι καθηγητές μας εκεί λειτουργούσαν αξιοκρατικά και έτσι προσπάθησα να βελτιώσω τα Αγγλικά μου στα οποία είχα κοπεί ξαναέδωσα και τότε πέρασα.

Πείτε και τίποτα και για τους γραμματείς και τους φαρισαίους(lol) εκτός από τους καθηγητές, εννοώ δηλαδή το διοικητικό προσωπίκο...Στο μεταπτυχιακό που έκανα είχαν πάντως δυο πολύ εξυπηρετικές γραμματείς την κ.Κατσαρού στην αρχή και την Σπυριδούλα την Ευθυμίου(λατρεμένη!) στην συνέχεια. Στέλνω πολλά φιλιά και χαιρετίσματα και στις δύο!

Καλέ… πριν τελειώσει αυτό το ποστ μην ξεχάσω! Έχουν και την Θάλεια την Δραγώνα εκεί στο ίδιο κτήριο του Παιδαγωγικού(καθηγήτρια στο ΤΕΑΠΗ-Nηπιαγωγών)… Όλη η μούργα μαζεμένη!

Θάλεια αφιερωμένα:

1. Θάλεια Δραγώνα: "Η Ελληνική Εθνική Ταυτότητα δεν υπήρχε πριν από τον 19ο αιώνα. Δημιουργήθηκε έξωθεν σε μια εποχή έντονου εθνικισμού, αποικιοκρατίας και επεκτατικού ιμπεριαλισμού"

(Μωρ' τι μας λες, θα 'θελα να 'ξερα σε ποιες Στοές και σε ποια σοκάκια της Αγγλίας στα μάθανε αυτά, θα 'θελα να 'ξερα βρε κουτό)

2. Παράνομα έκαναν καθηγήτρια την κυρία Θάλεια Δραγώνα
Που ο Γιώργος Παπανδρέου έβαλε σε εκλόγιμη θέση του Επικρατείας
Με… διασταλτική ερμηνεία το ΔΙΚΑΤΣΑ αναγνώρισε το διδακτορικό της!


3. Το Πρόγραμμα, άλλωστε, διαθέτει ιδίους πόρους (η κ. Δραγώνα ως αρμόδια στο υπουργείο –δεν είναι τυχαίο ότι την έβαλαν στο πόστο αυτό– έχει φροντίσει να πάρει η κ. Φραγκουδάκη πάνω από 10.000.000 ευρώ για τη νέα φάση…), και τα βιβλία μοιράζονται σε μαθητές και καθηγητές που διδάσκουν στα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.

4. Το πρόγραμμα αυτό χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ξεκίνησε το 1997 και εξελίχθηκε σε φάσεις:Στην πρώτη (1997-2000) και δεύτερη φάση (2002-2004) στοίχισε 9.640.000 ευρώ.Στην τρίτη φάση (2004-2008) στοίχισε 7.350.000 ευρώ.Συνολικά για το πρόγραμμα από το 1997 έως το 2008 οι κυρίες Δραγώνα και Φραγκουδάκη διαχειρίσθηκαν 17.000.000 ευρώ!

Καταλάβατε; Η κ.Φραγκουδάκη και η κ.Δραγώνα διαχειρίζονται προγράμματα εκατομμυρίων ευρώ χωρίς να τις ελέγχει κανένας, ξεκοκάλιζαν τα εκατομμύρια των επιδοτήσεων για να μας λένε και από πάνω ότι δεν υπήρχε ελληνική εθνική ταυτότητα πριν τον 19ο αιώνα και να συνεργάζονται και με τους γκρίζους λύκους μέσα στην ίδια την Τουρκία με πρόσωπα που προσδοκούν τον διαμελισμό της Δυτικής Θράκης. Σκατά στα μούτρα και των δύο!

P.S.: Τζάνη, μωρό μου, δεν τέλειωσα μαζί σου! Άξιος ο μισθός σου! Άξιος:


Τζάνη η βρωμόστομη! Για άλλους τα λες Μαρία μου

αλλά εσύ είσαι βρωμόστομη.

Και άντε το να σου κάνει κάτι κάποιος κάτι, να σε βλάψει και να τον βρίσεις είναι δικαιολογημένο και επιτρεπτό.  Εσύ όμως Μαρία μου, έμπαινες μέσα στα αμφιθέατρα και έβριζες τους φοιτητές και τις φοιτήτριες άνευ λόγου και αιτίας σαν την τελευταία παλαβιάρα αυτής της χώρας μωρή άρρωστη!

ΠΑΡΤΑ ΤΩΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΑ ΧΡΩΣΤΑΩ! ΤΕΛΕΙΩΣΑ!