Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Μια εφηβεία σε ανεπάρκεια (μέρος 2ο)

Γνωρίζετε τι είναι το bullying; Το bullying είναι μία έννοια που περιγράφει την ψυχολογική, συναισθηματική, σωματική και σεξουαλική βία που μπορεί να αντιμετωπίσει ένα παιδί στον χώρο του σχολείου από τους συμμαθητές του. Και αυτήν την έννοια την γνωρίζω πολύ καλά… Όχι γιατί την έχω μελετήσει αλλά γιατί την βίωσα για 3 ολόκληρα χρόνια.

Όταν πάτησα το πόδι μου για πρώτη φορά στο προαύλιο του Γυμνασίου που θα περνούσα τα επόμενα τρία χρόνια της ζωής μου ήμουν 11,5 χρονών, αλλά εκτός από αυτό ήμουν και κάπως διστακτικός για το μέλλον μου. Έμπαινα στην εφηβεία μετά από αυτό που μου συνέβη όταν ήμουν 5 χρονών, έβλεπα τους συμμαθητές μου στο δημοτικό και δεν αισθανόμουν άνετα και έτσι αποφασίσαμε να πάω σε διαφορετικό Γυμνάσιο από ότι θα πήγαιναν αυτοί… Μοιραίο…

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θυμάμαι από την τάξη του Γυμνασίου και τους συμμαθητές μου είναι να έχουν φέρει ένα αντικείμενο που αναπαριστούσε έναν άντρα και μια γυναίκα να κάνουν σεξ και να σκάνε στα γέλια και εγώ να κοιτάω σοκαρισμένος. Επίσης θυμάμαι ότι ο συμμαθητής μου που κάθισε δίπλα μου τις πρώτες μέρες στην τάξη και με τον οποίο αισθανόμουν άνετα αποφάσισε να φύγει και να γραφτεί σε άλλο Γυμνάσιο(εδώ θυμηθείτε ότι είχα αποφασίσει να μην μιλάω στους γονείς μου). Το κλίμα μέσα στην τάξη όπως καταλαβαίνεται ήταν αρκετά δυσάρεστο για εμένα αλλά δεν ήταν δυσάρεστο μόνο για εμένα! Θυμάμαι για παράδειγμα μία ημέρα τον μαθηματικό μας να βάζει τα κλάματα στην μέση του μαθήματος και να φεύγει τελείως από το σχολείο!!! Αυτό ήταν κάτι που ο ίδιος δεν θα το έκανα ποτέ όταν μεγάλωνα, δηλαδή να παρατήσω την αίθουσα διδασκαλίας, παρόλο που βρέθηκα σε τρισχειρότερες συνθήκες σαν εκπαιδευτικός στο πρώτο σχολείο που εργάστηκα. Δεν θα αρνηθώ όταν θα περιγράψω τις καταστάσεις που βίωσα εκεί ότι δεν έκλαψα μπροστά σε ένα αδιάφορο σχολικό σύμβουλο που μου έλεγε να μην κάνω σαν παιδάκι αλλά ποτέ δεν θα γινόμουν τόσο δειλός ώστε να παρατήσω την αίθουσα διδασκαλίας.

Η πρώτη Γυμνασίου πέρασε με εμένα να διαπρέπω στα μαθήματα, αισθανόμενος όμως εντελώς άβολα μέσα στην τάξη και εντελώς απομονωμένος. Στην Ά γυμνασίου έβγαλα 18,9 πήρα έπαινο και έγινα ο απουσιολόγος της επόμενης χρονιάς. Αυτό ήταν κάτι που θα με κατέστρεφε…(συνεχίζεται)